Mistä pumpata treeni- ja kisafiilis?

HOI! Muutaman viikon oon pyöritelly päässäni paljon ajatuksia treenimotivaatiosta, kisasuorittamisesta, itsekurista ja energiasta. Kuitenkin kaikki lähtee aina liikkelle ajatuksesta. 

Oman treenaamisen langat meinaa aina välillä päästä käsistä ja se on oikeesti maailman ärsyttävintä. 2 viikkoa liian iisiä harjoittelua ja BOOM mikään ei taas kulje. Meinaa ärräpäitä ja raivoa puhkua siinä kohtaa lenkkipolulla ja salilla. En aio päästää sitä laiskamatoa itteeni, treenille pitää aina olla hetki vaikka olis kuinka kiire töiden ja elämän kanssa. Mitkä on ne keinot että teen tän nyt erilailla kun ennen?
SOTASUUNNITELMA:
- 5 kertaa viikossa aamuvenyttely tai jooga 15min ennen aamupalaa, tän mä teen ihan vaan siksi, että kroppa käynnistyy, veri lähtee liikkeelle ja päivä lähtee käyntiin sillä, että mä tein jo jotain!! Toisekseen joogan alotin helmikuussa ja se liikkuvuuden määrä mikä on tullu sen myötä on sairaan mageeta! Mä venyn taas :) 
- Tavoite urheiluun: kesä 2016 triathlon. Joka maanantai pääsen pludaamaan mun vanhan uintikaverin kanssa sovitusti. Spinning-kortti, joka tuo monipuolisuutta treenaamiseen. Juoksuvalmennus. Aloitin eilen Tonyn kanssa juoksu-harjoittelun ja oon sellanen, että en haluu mokata jonkun muun edessä. Eli viikottain oon tehny itelleni rytmin treenaamiseen. Säännöllisyys ja treenikaverit tuo potkua!
- Ruokavalio remppa. Oon ollut tässä kehonkuurilla eli romuttanut käytännössä kaikki omat uskomukset hyvästä ruokavaliosta. Pakottanut itseni ajattelemaan safkaa uudelta näkökulmalta. JA TÄÄ TOIMII! Virtaa alkaa löytyä ja olo on super hyvä. (Ei oo oikeesti ollu helppoa sanoa sata kertaa ei lasille viiniä tai ulkonasyömisille...)
- Elämän rytmi. Teen mun elämästä mahdollisimman säännöllistä mikä on yrittäjänä vaikeeta. Joka päivässä pitää kuitenkin säilyä tietyt elementit. 
- NAUTI! Tästä elämästä pitää oikeesti nauttia, jokainen asia mitä teen pitää olla siksi että voisin olla huomenna parempi ja fiksumpi kun olin tänään. Urheile, syö, juo, sosialisoidu, lue, aherra ja rentoudu. Mä aion tehä mun elämän jokaisesta viikosta niin hyvän combon kun vaan pystyn. 

Mä ainakin itse perustelen itselle treenaamisen, jos meinaa moti loppua. Jos on ihan surkee päivä niin sitten ainakin joogaan tai venyttelen tai edes hetken teen kotijumppaa. Se vähänkin on aina parempi kun ei mitään. Jos mietit itseäsi nyt ja sitten mietit elämääsi tunnin päähän. Millanen olo sulla on sillon? Sulla on kaksi vaihtoehtoa, maata sohvalla, syödä popparia, kaivaa nenää ja kattoo paratiisihotelli TAI sitten kaivat taistelijan itsestäsi ja lähet vaikkapa kävelylle. Kumman jälkeen on parempi olo? Se väsymys ja voimattomuus pitää vaan kitkeä itsestä ulos. Katso vähän kauemmaksi ja perustele itselle miksi teet mitä teet. Ajattelutavan muutoksella voi olla jo isoja seurauksia, meistä ei kukaan ymmärrä vielä ajatusten voimaa. Pienistä ajatuksista on syntynyt todella suuria asioita: olympiavoittaja, miljardiyksityksen johtaja tai autonkeksijä on varmasti saanut ensin ajatuksen. Ajatuksesta syntyy idea, ideasta tavoite ja kun pääsee pisteeseen, että tavoite on saavutettu on ihmisen hyvä olla. En sano että meistä kaikista pitää tulla olympiavoittajia, miljardi yrittäjiä tai keksijöitä, vaan sanon sen, että jokainen meistä pystyy tiputtamaan 5 kiloa tai vetämään ensi vuonna triathlonin... Jokainen pystyy siihen!!!! Sitä pitää vaan haluta ensin, sen halun pitää olla suurempi fiilis kun se väsynyt ja voimaton sohvapottu!!

Toinen samankaltainen asia mitä oon miettiny on tapahtumissa ja kisoissa suorittaminen. valmentajana ja entisenä kilpauimarina, että ei ole helppoa näyttää mitä osaa juuri sillä hetkellä kun suoritus on tulossa. Fiiliksen pumppaaminen on järkyttävän tärkee olo. Mä sanon mun uimareille tuhat ja yksi sanaa ennen joka kisaa, se kisapumppi aloitetaan jo viikkoa ennen kisaa. Ohjeistan uimareitani seisomaan selkäsuorassa, rinta ulkona ja ylpeenä itsestään. Kisasuoritusta ennen pitää toitottaa itselle, että on tehnyt töitä tätä päivää varten, on piiskannut itseään ja ylittänyt itsensä niin monta kertaa, että tänään kulkee. TÄNÄÄN ON SE PÄIVÄ ON KUN OON PAREMPI, VAHVEMPI JA FIKSUMPI KUIN ENNEN! Tänään lähtee!!! Kehu itseäsi, kehu itseäsi liikaa ja rakasta itseäsi. Kuuntele sitä sun mielestä hukeinta fiilismusaa, lämmittele, tee itsellesi rutiini jolla saat varman olon kisapäivänä. Tästä kaikesta se itsevarmuus suorittamiseen tulee. Kun pää on lähtöviivalla kylmän rauhallinen ja itsevarma niin sillon sieltä kropasta irtoaa just kaikki se mitä sieltä voi lähteä. 

Kiinnostaisi kuulla mikä muita ihmisiä motivoi? Miten saatte itsenne liikkeelle? Miten urheilusuoritukset sujuvat niin että saat itsestäsi kaiken irti?

Mä lähen nyt lenkille, menkää tekin!