FIIILISTELYÄ

Moikka kaikki karvaset ja vähemmän karvaset toverit!

Täällä on kevään härdelli alkanut, mutta ehdottomasti se on positiivinen härdelli. Halusin kovasti jakaa teille miten mun oma kevät rokkaa tästä eteenpäin. Fiilis on hyvä, vaikka kellosta meinaakin joka päivä loppua tunnit kesken. 

Treenaa, treenaa ja treenaa kovempaa: Oman treenin päätavoite lähestyy eli Vantaan triathlonin olympiamatka. KÄÄK! Sitä kohden mennään ja alkaa olla jo jännäkakka housuissa :D Olen ehdottomasti suorittaja ja toisinaan menee jopa täydellisyyden tavoitteluksi, joten oon aika kova antamaan itselleni raippaa. Pikkuhiljaa löytyy kultainen keskitie, mutta on se vaikeeta. Treenaan kuutena päivänä viikossa ja laitankin jakoon mun tän viikon treenin niin voitte käydä sen kurkkaamassa postauksen lopusta. Antakaa ihmeessä palautetta! 

Ravinto: Kun kohta pääsette kirjotuksessa eteenpäin näätte mun kalorimääriä mitä syön. En nyt lähde tätä mun hommaa suosittelemaan kenellekkään, etenkään jos ei halua, että paino tippuu. Mun ruokarytmi on säännöllinen 4 tunnin välein toimiva homma, jos en saa ruokaa 4 tuntiin niin piru on kyllä irti! :D Ruokavalio koostuu rasvoista (50%), proteiineista (25%) ja hiilareista (25%). Hyvistä rasvoista koostuva ruoka toimii mulla. Mä oon ekaa kerta kaveri mun vatsan ja suoliston kanssa. Ah ihanuus. Oon hionu nyt ruokavaliota kuntoon 8kk ja vieläkään se ei ole täydellinen. Alikalori päiviä tulee ja kroppa kyllä muistuttaa niistä heti jo illalla. Eli välillä menee suusta alas liian vähän treeni määrään nähden. Oon myös nyt ollut reilu 2kk ilman sokeria ja lisäaineita eli kaupasta tarttuu mukaan lähinnä hevi-osaston, lihaosaston ja pähkinä osaston tuotteita. Lisänä tietty marjat, onneksi poimin 30litraa mustikoita viime kesänä ja niitä nyt hyvällä omatunnolla vetelen. Maitotuotteita tulee syötyä ihan pari kertaa viikossa, jos ei kahvimaitoa (laktoositon) lasketa. Mut joo diipadaapa mennään eteenpäin!

Työn ilo: FitPit:n parissa pääsen tekemään uusia juttuja, joka nostattaa omaa fiilistä. Muutama Espanjan leiri tiedossa ensi kuussa ja kesällä pyörähtää käyntiin lasten kesäleirit. MÄ NIIN RAKASTAN TÄTÄ. Pääsen työkseni liikuttamaan niin lapsia kuin aikuisia, antamaan jotain ihan uskomattoman upeeta jokaiselle: oppimisen iloa, liikunnan riemua ja muistoja. En vaihtais työtäni mistään hinnasta. 

Kilpauimareiden kausi on puolessa välissä ja 2kk sairastelu-aalto alkaa olla selätetty, päästään treenaamaan. Leirejä, kisoja, yhdessäoloa ja treenejä --> Mitä muutakaan uintivalmentaja tekisi? Ei mitään :) Noilla nuorilla urheilijoilla on kyllä yks iso paikka mun sydämessä. 

Läheiset: Mun ihanilla ystävillä ja rakkailla menee hyvin. Mun veli on ollu mulle aina ykköstyyppi ja huomenna ne taistelee pudotuspelipaikasta. Mä oon ihan Vaasan Sport fani ja etenkin Oskarin superfani. Hienointa tässä on se, että kausi ei oo velille ollu helpoin, mutta se on taistellu niiden vaikeuksien yli ja se on ihan liekeissä nyt. Tsemppiä sportille! Mun ihana ystävä on käymässä Suomessa Espanjasta ja se on ihan super onnellinen siellä etelän maalla. Mutta summasummaarum: mun tyypeillä menee hyvin! 

Tässä lupaamani treeniviikko:

Maanantai
Unta: 8h
Syöty: 2200kcal
Treenit: 90min jooga, 45min intervalli juoksu

Tiistai
Unta: 8h
Syöty: 1600kcal
Treenit: 50min intervalli pyörä

Keskiviikko
Unta: 8h
Syöty: 2200kcal
Treenit: 60min aamulenkki + 60min core kuntopiiri

Torstai
Unta: 8h
Syöty: 2200kcal
Treenit: 45min uinti + 50min PK-kuntofillari

Perjantai:
Unta: 8h
Syöty: n. 2300kcal tulee tänään täyteen
Treenit: 120min PK aamulenkki + 60min kuntopiiri + 60min jooga

Lauantai (12.3 huomenna, tämä tavoite huomiselle:)
Unta: 8h
Syöty: yli 3000kcal
Treenit: LEPO

Sunnuntai (13.3 ylihuomenna, tavoite...)
Unta: 8h
Syöty: 2400kcal
Treenit: 60min PK-lenkki + 60min omavalintainen treeni

Tällästä mulle kuuluu mites teille? :)

Suomalaiset marjat, RAKASTAN!

Suomalaiset marjat, RAKASTAN!

Pinaatti-kanalihapullat

Pinaatti-kanalihapullat

Kesän kesäleirit lähestyy :)

Kesän kesäleirit lähestyy :)